فروشمقالات

۵ نکته فوق العاده مهم برای موفقیت در فروش

موفقیت در فروش مستلزم آشنایی با اصول و قواعد آن است. فروشندگان موفق علاوه بر توانایی ذاتی در متقاعد کردن دیگران، ترفندها و قواعدی را به کار می‌گیرند که موفقیت در فروش را برای آن‌ها به ارمغان خواهد آورد. مقاله پیش رو نگاهی به ۵ نکته کلیدی موفقیت در فروش خواهد داشت.

مهم نیست شما چه می‌گویید؛ مهم این است که مشتریان شما چه اعتقادی دارند.

شما می‌توانید بهترین ارائه فروش (پرزنت محصول) در دنیا را داشته باشید. اما اگر مشتریان اعتقادی به ارائه شما نداشته باشند، شانسی برای موفقیت در فروش نخواهید داشت. برای درگیر شدن (منظور از درگیری تعامل و بده و بستان با مشتریان است) با مشتریان زمان بگذارید.

از مشتریان نیازها و خواسته‌هایشان را جویا شوید. بله در بسیاری از اوقات مشتریان دقیقا نمی‌دانند چه می‌خواهند یا چه نیازی دارند. با این کار آن‌ها را در شناسایی دقیق نیازها و خواسته‌هایشان کمک خواهید کرد. شناخت بیش‌تر مشتریان، ارائه فروش شما را هدفدارتر و موثرتر از همیشه خواهد کرد. در واقع هرچه ارائه شما به تفکر و اعتقاد مشتری نزدیک‌تر باشد، احتمال موفقیت در فروش نیز بیش‌تر خواهد شد.

هرگز وارد مذاکره فروش نشوید! وقتی که نمی‌دانید چگونه فروش را نهایی کنید.

وقتی که نمی‌دانید مقصدتان کجاست، چگونه می‌خواهید به مقصود برسید. یکی از مهم‌ترین کارها در فرایند فروش، نهایی کردن فروش است. موفقیت در فروش زمانی معنا پیدا می‌کند که فروش نهایی شود. بنابراین برای نهایی کردن فروش پیش از شروع ارائه فروش برنامه‌ریزی کنید. استراتژی‌ها و راهکارهای ممکن را بررسی و توسعه دهید.

برنامه‌ریزی به معنای محدود شدن به یک راهکار نیست. بلکه به معنای آمادگی برای نهایی کردن فروش با استفاده از تکنیک‌های مختلف، متناسب با مشتریان است.

برای تحقیقات زمان بگذارید.

بسیاری از فروشندگان زمان خود را به هرکاری اختصاص می‌دهند جز تحقیقات، در حالی‌که یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت در فروش، تحقیق و بررسی مشتریان، بازار و محیطی است که در آن فعالیت می‌کنند. منظور از تحقیقات، تحقیقات دقیق آماری و آکادمیک نیست (اگر به این شکل باشد، عالی است!) بلکه مقصود مشاهده رفتار مشتریان، اتفاقات بازار و تغییرات محیطی است تا به‌عنوان یک فروشنده قادر به تعامل مناسب با مشتریان باشید و توان پیش‌بینی اتفاقات آینده را دارا باشید. برنامه‌ریزی  و اختصاص زمانی برای تحقیقات شما را ملزم به انجام این مهم خواهد کرد.

به خود و آنچه به مشتری ارائه می‌کنید اعتماد و اعتقاد داشته باشید.

چرا باید مشتریان از فروشنده‌ای که نه به خود اعتماد دارد نه به محصول ارائه شده، خرید کنند؟. بدون شک موفقیت فروشندگان با اعتماد به‌نفس بالا، اتفاقی نیست. تشریح این حقیقت دشوار نخواهد بود. مشتریان هنگامی دست به خرید می‌زنند که شک و تردیدشان از بین برود. فروشنده‌ای گه به خود و محصول خود اعتماد دارد، توانایی و پشتکار لازم برای همراهی مشتریان تا اتمام فرایند خرید را دارد و هرگونه شک و تردید در مشتری را دفع و رفع می‌کند و به موفقیت در فروش نائل می‌شود.

منظم و پیگیر باشید

بیش‌تر فروش‌ها به‌دلیل بی‌نظمی یا پیگیر نبودن فروشندگان از دست می‌رود. بسیار ناراحت کننده است که موضوعی به این سادگی موفقیت را به شکست تبدیل می‌کند، اما حقیقت همین است. به همین دلیل است که توصیه حرفه‌ای‌ها به صاحبان کسب و کار، استفاده از فروشندگان منظم، خودکنترل و پیگیر است. اگر هدف‌تان کسب موفقیت در فروش است نظم و پیگیری امور را سرلوحه کار خود قرار دهید.

جمع‌بندی

فروشندگی را می‌توان ترکیبی از علم و هنر دانست. فروشندگان موفق با علم به نیازها، خواسته‌ها و رفتار مشتریان، هنر متقاعدسازی خویش را برای فروش به کار می‌گیرند. جادویی در کار نیست اما نکات و اصولی وجود دارد که اگر مدنظر قرار گیرند موفقیت در فروش حتمی است.

منبع
thesaleshunter
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *