فروشمقالات

فروش محصولات خانگی (راهنمای جامع برای تازه کارها)

راهنمای فروش محصولات خانگی

محصولات ما فوق العاده هستند، اما در فروش محصولات خانگی خود مشکل داریم. مگر داشتن محصول عالی کافی نیست؟ چرا کسی به سراغ محصولات ما نمی‌آید؟

این‌های سوالاتی هستند که بسیاری از صاحبان مشاغل خانگی از ما می‌پرسند.

متاسفانه بسیاری از صاحبان مشاغل خانگی فروش را از یاد برده‌اند و تنها بر تولید تمرکز دارند. اتفاق خطرناکی که هر کسب و کاری را می‌تواند با شکست مواجه کند.

نترسید، ما همراه شما هستیم تا شما را به یک فروشنده تمام عیار تبدیل کنیم، پس شما هم با ادامه مقاله همراه ما باشید.


۱- بر ایجاد تمایز تمرکز کنید.

تمایز

هیچ کس به محصول، خدمات یا راه‌حل شما اهمیت نمی‌دهد! درک این واقعیت برای فروشندگان (تازه کار) بسیار سخت است. تنها چیزی که برای مشتریان مهم است، تمایز و تفاوتی است که شما برای آن‌ها ایجاد خواهید کرد.

به عنوان مثال، یکی از خدمات آموزشی ما برگزاری همایش و کارگاه‌های آموزشی است. دو سناریوی زیر را در رابطه با معرفی و تبلیغ کارگاه جدیدمان در نظر بگیرید.

الف: تمرکز روی محصول: کیفیت کارگاه قهرمانان فروش ما بسیار بالاست. محتوای فوق‌العاده، مثال‌های فراوان و … . برای ثبت نام در کارگاه لطفا به آدرس وبسایت ما مراجعه کنید.

ب: تمرکز بر تمایز (تمرکز بر نتایج ملموس و منحصر بفرد): تقریبا تمامی افرادی که در کارگاه‌های قهرمانان فروش ما شرکت کرده‌اند، درآمد حاصل از فروش محصولات خانگی شان چند برابر شده و احتمال شکست مذاکرات فروششان به صفر رسیده است. برای ثبت نام در کارگاه لطفا به آدرس وبسایت ما مراجعه کنید.

به نظر شما کدام روش مناسب‌تر است؟ اگر جواب شما سناریوی “ب” است قدم اول برای موفقیت در فروش محصولات خانگی تان را درست برداشته‌اید. این نکته مهم را همیشه به خاطر داشته باشید که مشتریان به دنبال ارزشی هستند که به آن‌ها ارائه می‌کنید و نه محصول. بیان ارزش محصول و نتایج ملموس استفاده از محصول شما و تمایزی که برای مشتری ایجاد می‌کنید یکی از مهمترین تاکتیک‌های فروش موفق است.

۲- برای فروش سریع‌تر، آهسته و پیوسته حرکت کنید.

فروش سریع

باز هم یکی دیگر از معادلات عجیب دنیای فروش! تجربه‌ای ارزشمند از حرفه‌ای‌های دنیای فروش. بسیاری از فروشندگان تازه کار وقتی که پا به دنیای فروش می‌گذارند، مشتاقانه به دنبال موفقیت هستند و سعی می‌کنند تمام دانسته‌های فوق‌العاده خود درباره محصول را به مشتری ارائه کرده و او را شگفت زده کنند. گاها هم سریعا به موفقیت دست پیدا کرده و فروش را نهایی می‌کنند. اما هر چه تلاششان برای سرعت بخشیدن به فرایند فروش بیشتر می‌شود، با مقاومت بیشتری از سمت مشتریان در برابر پیشرفت فروش، مواجه می‌شوند. در حقیقت مشتریان موانعی را بر سر راه فروشندگان قرار می‌دهند و مسائلی را طرح می‌کنند که آن‌ها قادر به حل آن نیستند.

فروشندگان حرفه‌ای اما آهسته و پیوسته حرکت می‌کنند. اطلاعات را نه یکجا بلکه مرحله به مرحله و در طی چند جلسه به مشتریان ارائه می‌کنند تا همیشه پاسخی برای سوالات بیشتر آن‌ها داشته باشند. فروشندگان حرفه‌ای فرایند فروش را در هر مرحله یک قدم به جلو پیش می‌برند و در کمال تعجب باز هم لاک پشت برنده خواهد شد.

هنگامی که نگران فروش محصولات خانگی خود هستید، مشتریان شما این ترس و نگرانی را به طور شهودی درک می‌کنند (ترس را در چشمان شما می‌بینند). یکی از اصلی‌ترین نشانه های نگرانی عجله در روند فروش است.

۳- هزینه پذیرش را بپردازید، تحقیقات اولیه را انجام دهید!

تحقیقات فروش

تفاوتی نمی‌کند که مشتریان هدف شما سازمان‌های بزرگ هستند یا افراد عادی، با یک پیام سرد و بی روح که برای همه ۱۰۰ مشتری بالقوه شما یکسان است، نخواهید توانست جذبشان کنید. حتما برای شما هم پیش آمده است که پیام تبریکی را از دوستی دریافت کرده‌اید و در همان نگاه اول متوجه شده‌اید تنها مخاطب آن نیستید و دوستتان یک پیام را برای همه مخاطبان خود ارسال کرده است. قطعا آن طور که باید و شاید از دریافت این پیام لذت نخواهید برد و نظر شما را جلب نمی‌کند. این اتفاق در تعاملات کاری نیز دقیقا رخ می‌دهد. تصمیم گیرندگان سازمانی و حتی مشتریان عادی شما نسبت به چنین پیام‌هایی واکنش منفی نشان می‌دهند و طبیعی است که آن را نادیده گرفته و شما را نخواهند پذیرفت. در نتیجه پروژه فروش محصولات خانگی تان با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

تنها راه جلب توجه مشتریان (سازمانی و عادی) ایجاد پیام‌های کاملا شخصی سازی شده بر اساس تحقیقات عمیقی است که  به شما کمک می‌کند آن‌ها را کاملا بشناسید.

منظور ما از پیام شخصی سازی شده، پیام‌هایی با لحن عامیانه و عاشقانه! نیست (به ویژه برای مشتریان سازمانی)، بلکه پیام‌هایی است که متناسب با نیازها، خواسته‌ها و علایق مشتریان شخصی سازی شده باشند.

۴- برای شروع رابطه کمپین ایجاد کنید.

برای شروع یک رابطه فروش چیزی بین ۷ تا ۱۰ تماس کاری مورد نیاز است. بیش‌تر فروشندگان تازه کار پس از ۳ تا ۵ تلاش ناموفق دلسرد شده و از تلاش بیش‌تر دست می‌کشند. اگر می‌خواهید به یک فروشنده حرفه‌ای تبدیل شوید از همان ابتدا برای استفاده از چندین کانال ارتباطی با مشتریان بالقوه برنامه ریزی کنید. در واقع یک کمپین ارتباطی ایجاد کنید. گزینه‌های زیادی هم برای استفاده در کمپین خود دارید: ایمیل، نامه مستقیم، دعوت به گفتگوهای کاری و … .

هر چند مدتی طول می‌کشد تا در میان مشغله‌های مشتریان فرصتی برای توجه به شما هم پیدا شود اما حتما این اتفاق خواهد افتاد. پس صبور باشید و به تلاش خود ادامه دهید. قطعا در فروش محصولات خانگی خود به موفقیت دست خواهید یافت.

۵- از نگاه مشتری به سبک فروش خود نگاه کنید.

دیدگاه مشتری

مهم نیست شما چه می‌گویید. مهم این است که مشتریان شما چه می‌شنوند. آیا تا بحال به صدای ضبط شده خود و آن‌چه گفته‌اید گوش کرده‌اید؟ من که بارها از شنیدن صدای خود متعجب و حتی وحشت زده شده‌ام. صدایی رقت بار و نخراشیده همراه با لحنی سوزناک و البته گفته‌هایی از روی عجز. تا این‌که حرفه‌ای بودن را یاد گرفتم. بنابراین روی متن پیام، لحن و گفتار خود تمرکز کردم و سعی کردم چیزی را خلق کنم که اگر جای مشتریان بودم به آن پاسخ می‌دادم.

برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن