بازاریابیمقالات

اینستاگرام برای کسب و کارهای خانگی و کوچک

استراتژی‌های موفق اینستاگرامی

اینستاگرام ابزاری قدرتمند و صد البته اقتصادی برای رشد کسب و کار خانگی و کوچک شماست. با اینستاگرام می‌توانید به مشتریان جدید دست پیدا کنید، با مشتریان فعلی در ارتباط باشید و حتی اقدام به فروش نمایید. همه این‌ها اینستاگرام را به یک پلتفرم کامل و فوق العاده برای بازاریابی کسب و کارکوچک و خانگی شما تبدیل کرده است. اگر بتوانید مخاطبان اینستاگرامی خود را با موفقیت جذب کنید و یک استراتژی اینستاگرامی کامل و دارای هر دوجنبه هنری و فنی طرحریزی کنید، به سرعت شاهد رشد حساب کاربری و به دنبال آن افزایش فروش کسب و کارتان خواهید بود.

اما ایجاد تعادل بین هنر و استراتژی اغلب دشوار است، مخصوصا اگر تازه وارد دنیای بازاریابی اینستاگرامی باشید.

چگونه بین هنر و استراتژی تعادل برقرار کنیم؟

اگر بدنبال رشد کسب و کار خانگی‌ و افزایش فروش هستید، اینستاگرام پلتفرمی است که واقعا می‌تواند پتانسیل فروش‌تان را افزایش دهد. در عین حال، اگرچه تولید تصاویر زیبا و پست‌های خوب اینتساگرامی آسان است، بسیاری از کسب و کارهای کوچک، قطعه مهمی از پازل موفقیت در اینستاگرام را فراموش می‌کنند: استراتژی پست گذاری برای فروش.

ایجاد توازن و تعادل بین مسائل هنری و فنی و توسعه یک استراتژی که نه تنها خلاق و زیبا به نظر برسد، بلکه باعث جذب مخاطب و هدایت آن‌ها به وبسایت گردد، برای برندها و کسب و کارهای فعال در اینستاگرام، مقوله‌ای بسیار مهم است. به زبان ساده‌تر، شما نمی‌توانید یک صفحه اینستاگرامی مملو از تصاویر زیبا داشته باشید، بدون اینکه زمانی را صرف توسعه یک جایگاه و موقعیت استراتژیک کرده باشید. و همچنین نمی‌توانید استراتژی خود را بدون توجه به تصویر برند، زیبایی شناسی و اهداف کسب و کارتان توسعه دهید.

برای داشتن یک حساب اینستاگرامی تاثیرگذار، به هر دو عنصر هنر و استراتژی نیاز خواهید داشت.

برای کسب و کار خانگی شما، استراتژی اینستاگرامی،‌ فقط بخش کوچکی از رویکرد کلی و کلیدی به بازاریابی دیجیتال‌ است، اما قطعه بسیار مهمی از این پازل خواهد بود. دلیل اهمیت بسیار زیاد توسعه استراتژی اینستاگرامی برای کسب وکارهای کوچک ناشی از چهار عامل زیر است:

  • مردم از کسب وکارهایی خرید می‎کنند که دوستشان دارند. تفاوتی ندارد، چه کسب و کارها قصد فروش محصول‌شان را داشته باشند و چه درصدد انتقال پیام خود باشند، ما خریدار برندهایی هستیم که دوستشان داریم.
  • مردم کسب و کارهایی را دوست دارند که احساس می‌کنند می‌توانند به آن اعتماد کنند. این عامل ریشه در میزان اعتماد ما به یک برند دارد. هرچه‌ بیش‌تر شاهد این باشیم که مصرف کنندگان پول‌ و زمان ارزشمندشان را خرج یک برند می‌کنند، به آن برند اعتماد بیش‌تری خواهیم داشت. ایجاد این اعتماد برای برند کوچک شما اهمیت بسیار زیادی دارد.
  • ارتباطات، اعتماد ساز است. هرچه رابطه مستحکم و قوی‌تری با دنبال کنندگان خود داشته باشید، احتمال اینکه آن‌ها به کسب و کار شما اعتماد کنند و از شما بخرند، بیش‌تر خواهد شد.
  • محتوا، رابطه آنلاین را شکل می‌دهد. هر پست، کپشن و استوری اینستاگرامی که تولید می‎کنید تا بیش‌تر از برند، محصولات و پیام‌های کسب و کارتان با مخاطب بگویید، به ساخت و توسعه رابطه آنلاین با مخاطبان منجر می‌شود.

هنگامی که از اینستاگرام به عنوان یک ابزار بازاریابی دیجیتال برای توسعه کسب و کار خانگی و کوچک‌تان استفاده می‎کنید، باید آن را به عنوان یک تجربه بصری سازمان یافته که برندتان را نمایش خواهد داد (ویترین برند)، به کارگیرید. بنابراین اگر می‎خواهید رابطه‎ای قوی با مخاطبان‎تان داشته باشید، نیازمند یک ارائه خلاقانه و طرح استراتژیک هستید.

استراتژی اینستاگرامی برای کسب و کارهای خانگی و کوچک

جنبه استراتژیک مدیریت حساب اینستاگرامی، مقوله بسیار مهمی است که اغلب مورد بی‌توجهی و غفلت قرار می‎گیرد. حلقه مفقوده بین تولید تصاویر زیبا (جنبه هنری) و دستیابی به اهداف کسب و کار، همان استراتژی اینستاگرامی قوی است. ما نمی‌خواهیم وقت و انرژی‎مان را صرف تولید پست‎های زیبایی کنیم که کمکی به رشد حساب اینستاگرامی‎ و افزایش فروش کسب و کارمان نمی‎کنند. مسلما هدف شما صاحبان کسب و کارهای خانگی و کوچک نیز، اطمینان از جذب مخاطبان جدیدی است که در زمره مشتریان هدف‌تان باشند. ساده‌ترین راه برای دستیابی به این هدف در اینستاگرام استفاده از هشتگ‌هاست.

یکی از چالش‎های بزرگی که کسب و کارهای کوچک در اینستاگرام با آن مواجهند دستیابی به مخاطبان درست برای برندشان است. اما اگر بتوانید هشتگ‌های مناسبی را برای پست‎های اینستاگرامی خود پیدا و از آن‌ها استفاده کنید، در این صورت محتوا و محصولات خود را معرض دید افراد درستی قرار داده‌اید، افرادی که می‎توانند به فالوورها، یا حتی بهتر، به مشتریان همیشگی شما تبدیل شوند. هشتگ‌های اینستاگرامی هنوز هم روش موثری برای جذب مخاطب و افزایش درگیری آنان هستند. پستی با یک هشتگ به طور میانگین ۱۲٫۶ درصد بیش از یک پست بدون هشتگ، درگیرکننده است. بنابراین اگر به دنبال رشد حساب اینستاگرام کسب و کارتان هستید، توسعه استراتژی هشتگی ارزش زیادی دارد.

توسعه استراتژی موثر هشتگی

اینستاگرام در سالهای اخیر دستخوش تغییرات بسیاری شده است، از ابزارها گرفته تا ویژگی‌های جدید، اما یک چیز هنوز بدون تغییر مانده است: اهمیت هشتگ‌های اینستاگرام. استفاده از هشتگ‌های مرتبط و هدف‌دار برای پست‌ها و استوری‌ها هنوز هم بهترین راه برای کشف و دیده شدن توسط مخاطبان جدید در اینستاگرام است. دیده شدنی که باعث درگیری بیش‌تر، افزایش فالورها و مشتریان بیش‌تر برای کسب و کار خواهد شد.

اما هشتگ‌های اینستاگرام چگونه کار می‌کنند؟

شبیه توییتر و سایر شبکه‌های اجتماعی، کار هشتگ‌های اینستاگرام نیز سازماندهی و دسته‌بندی تصاویر و محتوای ویدیویی است. هر پست اینستاگرام می‌تواند با یک کپشن و تعدادی (حداکثر ۳۰) هشتگ همراه شود، این هشتگ‌ها به فرایند جستجو و کشف محتوا کمک می‌کنند. برای مثال، یک تولید کننده غذای خانگی ممکن است تصویری از دستپخت امروزش را در اینستاگرام پست کند و از هشتگ‌هایی مانند #غذای_خانگی، #غذای_سالم و #تغذیه_سالم برای این پست استفاده کند. با استفاده از این هشتگ‌ها، تصویر و پست منتشر شده، دسته‌بندی و سازماندهی می‌شود، بنابراین سایر کاربران اینستاگرامی که به غذای خانگی علاقمند هستند و بدنبال تغذیه سالم‌اند به راحتی می‌توانند محتوای موردنظرشان را پیدا کنند. در حالی‌که هشتگ‌ها دارای عملکرد نسبتا ساده‌ای هستند اما قدرت بسیار زیادی در برجسته کردن محتوا و رساندن آن به مخاطب هدف دارند.

خبر خوب اینجاست که اینستاگرام دائما در حال بهبود و توسعه کاربرد هشتگ‌ها در پست‌ها و استوری‌هاست. به روز رسانی‌های شامل افزودن قابلیت‌های جدید و قابلیت ردگیری بهتر هشتگ‌ها، در ادامه نگاهی خواهیم داشت به برخی از ویژگی‌های جدید و به روز هشتگ‌های اینستاگرام.

ردگیری میزان موفقیت هشتگ‌های اینستاگرامی با Post Insights

اگر تاکنون بدنبال دلیلی برای تبدیل حساب کاربری شخصی خود به یک حساب تجاری اینستاگرام بوده‌اید، این ویژگی، همان دلیل است! با قابلیت جدید Insights، اینستاگرام این توانایی را به شما داده است که میزان تاثیر هشتگ‌های استفاده شده را در جذب بازدیدکننده بیش‌تر برای پست‌ها، تحلیل و بررسی کنید. نتایج حاصل از این تحلیل‌ها، شاخص بسیار خوبی برای تشخیص مناسب یا نامناسب بودن هشتگ‎های انتخابی در راستای استراتژی شما هستند.

برای دستیابی به این اطلاعات، تنها کاری که باید کرد باز کردن یک پست و لمس نوشته View Insights زیر آن است. با اسکرول کردن صفحه جدید به سمت بالا، با مجموعه‌ای از داده‌های ارزشمنمد مربوط به این پست مواجه خواهید شد.

افزوده شدن قابلیت فالو (دنبال کردن) هشتگ‌ها در اینستاگرام

در یک آپدیت بزرگ از سال ۲۰۱۸، اینستاگرام قابلیت فالو هشتگ‌ها را به کاربران داده است، به این معنا که شما می‌توانید با دنبال کردن یک هشتگ، همیشه جدیدترین پست‌های مربوط به علایق خود را ببینید. دنبال کردن هشتگ‌ها عملکردی شبیه دنبال کردن پروفایل کاربران دارد. هنگامی که هشتگی مربوط به موضوع مورد علاقه‌‌تان پیدا کردید، به راحتی صفحه هشتگ مورد نظر را باز و روی دکمه دنبال کردن کلیک کنید.

برای برندها و کسب وکارها، این قابلیت فرصت بزرگی فراهم می‌کند تا به طور منظم در فید کاربران حضور داشته باشند. برای مثال اگر شما یک برند هشتگ (هشتگی که به برند شما اشاره دارد) داشته باشید، می‌توانید از کاربران خود دعوت کنید تا علاوه بر سایر هشتگ‌ها، هشتگ منحصربفرد شما را نیز دنبال کنند. با این کار محتوای شما ‌می‌توئاند دو بار در فید کاربران ظاهر شود، یک بار وقتی که پروفایل شما را دنبال می‌کنند، و بار دیگر زمانی که هشتگ شما را دنبال می‌کنند. این کار شانس افزایش درگیری کاربران را دوبرابر می‌کند.

افزودن هشتگ‌های با قابلیت کلیک به بیوگرافی اینستاگرام

با استفاده از قابلیت این آپدیت جدید، می‌توانید در بیوگرافی اینستاگرام خود از هشتگ‌هایی (و نام کاربری) با قابلیت کلیک استفاده کنید تا فالوورهای خود را به آسانی به سایت خود هدایت کنید. این ویژگی ارزشمند بیوگرافی شما را بیش از پیش کاربردی خواهد کرد. شما می‌توانید از هشتگ‌ها برای هر هدفی از توسعه و ترفیع جامعه اینستاگرامی گرفته تا برجسته کردن برند و معرفی کمپین‌های اینستاگرامی خود استفاده کنید. تمام کاری که باید انجام دهید، قرار دادن یک “#” قبل از هر کلمه‌ای در بیوگرافی‌تان است که قصد دارید از آن به‌عنوان هشتگ استفاده کنید. با این کار کلمه مورد نظر به صورت اتوماتیک به یک لینک با قابلیت کلیک تبدیل شده و می‌تواند بازدیدکنندگان را به صفحه هشتگ مورد نظر هدایت کند.

افزودن هشتگ به استوری اینستاگرام

با استفاده از این قابلیت می‌توانید در استوری‌های خود از هشتگ استفاده کنید. اینستاگرام با افزودن این قابلیت، راه دیگری برای بهتر دیده و کشف شدن محتوای شما ایجاد کرده است. برای افزودن هشتگ به استوری خود می‌توانید علامت # را با استفاده از ابزار متن قبل از کلمه مورد نظر خود تایپ (می‌توانید تا ۱۰ هشتگ اضافه کنید) و یا از استیکر هشتگ برای اضافه کردن یک هشتگ استفاده کنید. این ویژگی بسیار عالی به استوری‌ها اجازه می‌دهد مانند پست‌های عادی در صفحه جستجو قابلیت جستجو داشته باشند. به عبارت دیگر با جستجوی هشتگ موردنظر توسط کاربران، استوری شما نیز در لیست یافته‌های جستجو نمایش داده خواهد شد.

ادامه دارد!
منبع
later

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن